Jakmile opadnou poslední zbytky sněhu a měsíc duben se přehoupne do května, začínáme kolem sebe vnímat mnohem více energie z okolní přírody, než v zimě. Rostliny se probouzejí k životu a dávají o sobě vědět čerstvými svěže zelenými lístky nabitými chlorofylem a prvními květy krokusů, tulipánů a narcisů. Je čas oslovit místní nebo internetové zahradnictví, abychom tu nakoupili sazenice, substrát, hnojiva či zahradnické náčiní, a věnujeme spoustu času práci na zahradě nebo alespoň na balkoně městského bytu.
Zahradníci, kteří se této činnosti věnují profesionálně, a nabízejí na svém internetovém obchodu bohatý sortiment zboží, tou dobou zaznamenávají velký nárůst poptávky zájmu ze strany jejich stálých či nových zákazníků, ovšem stává se, že někteří z nich o zákazníky přicházejí a noví nepřibývají. Začnou se zamýšlet nad tím, co dělají špatně, ale nic je nenapadá, až jednoho dne promluví s někým, kdo se vyzná v IT oboru se zaměřením na SEO audit, a zjistí neuvěřitelnou věc: Následná SEO analýza odhalí závažné nedostatky v reklamní oblasti.
Možná si teď pomyslíte, že tohle přece nemá tak zásadní vliv na prosperitu zahradnictví, ale to se mýlíte, je to naopak klíčové pro každého, kdo chce svému podnikání dát zelenou a přitáhnout k sobě pozornost zákazníků z virtuálního světa Internetu.
SEO je natolik důležitá problematika, že se jí věnují dokonce specialisté. Je to totiž jediný způsob, jak dát lidem na Internetu na vědomí, že existujete. Veškerý úspěch tohoto počínání souvisí s vyhledáváním ve vyhledávačích (nejčastěji Google a Seznam) pomocí jistých klíčových slov, a pokud lidé neznají přímo vaši URL adresu, což většinou neznají, a pokud podceníte SEO, nemáte prakticky žádnou šanci na úspěch, že se o vás na Internetu někdo dozví.
Každý zahradník, který chce prosperovat (a nejen zahradník) by tedy měl na SEO zaměřit pozornost a přenechat jeho řešení odborníkům.